Top 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere

Brandingul este unul dintre factorii determinanti, cu rol decisiv în succesul afacerii tale. Prin intermediul brandingului se formează o conexiune cu potențialii clienți, aceștia formându-și astfel o primă impresie despre business și produsele sau serviciile oferite.

Acest concept nu poate fi rezumat la un simplu logo. Este un vehicul de comunicare extrem de complex și eficient care comunică direct clienților nivelul de așteptări pe care l-ar putea avea de la tineși este constituit din tonul vocii afacerii tale, misiunea acesteia, materialele de marketing, printuri, ambalaje, website, etc. Efectiv este motivul pentru care oamenii vor alege afacerea ta în defavoarea competiției.

În cazul afacerilor mici, brandingul se ocupă cu atragerea și retenția clienților garantând implicit  supraviețuirea acesteia, așadar, iată 10 beneficii ale brandingului pentru o afacere mică:

 

  1. Te scoate în evidență pe o piață deja saturată

Prima impresie contează. Astfel, dacă deții o afacere mică sau ești un antreprenor la început de drum, este foarte posibil să fi realizat până acum că există zeci, sute sau chiar poate mii de afaceri similare cu a ta, iar pentru a te diferenția de concurență, un simplu logo steril și lipsit de semnificație achiziționat cu câțiva dolari chiar nu este suficient. Un brand are un scop clar determinat și evidențiază de fiecare dată, chiar dacă produsele sau serviciile oferite sunt similare cu cele ale concurenței. 

 

  1. Brandingul oferă credibilitate

Un brand bine definit va comunica de fiecare dată audienței că are de a face cu un expert în domeniu, fapt care se va reflecta în vânzări. Nimeni nu vrea să lucreze cu amatori, cu toții preferăm să apelăm la un profesionist, iar un profesionist va avea mereu o imagine impecabilă construită prin branding.

 

  1. Având o identitate clară, poți solicita tarifele pe care le meriți

Atragerea primilor clienți poate fi un proces dificil care te poate forța să accepți uneori oferte care nu te avantajează, doar pentru a prinde tracțiune și a mai adăuga încă un client în portofoliu. Atunci când ai în spate un brand solid, te vei putea prezenta drept un profesionist și automat vei putea solicita tarifele pe care un profesionist le percepe.

 

  1. Brandingul fidelizează clienții

Clienții sunt atrași de branduri cu care împărtășesc valori, emoții sau opinii similare. În momentul în care un business își expune valorile prin branding, clienții vor dezvolta o conexiune emoțională cu acesta. Practic, un branding bine construit face ca produsele sau serviciile unei afaceri să poată fi recunoscute cu ușurință, fapt care va atrage clientul spre achiziție.

 

  1. Brandingul crește retenția de clienți și aduce recomandări

Câtă vreme se livrează ceea ce brandul promite, clienții își vor aminti mereu de afacerea ta. Mai mult, chiar dacă pe moment nu au nevoie de serviciile sau produsele tale, acestea vor rămâne mereu ca primă opțiune (top of mind) și vor fi recomandate inclusiv cunoscuților.

 

 

  1. Brandingul îți câștigă timp

Având deja o identitate solidă, poți lua decizii rapide în comunicare, fără a mai stabili de fiecare dată detalii care îți consumă timpul precum fonturi, culori, tonul vocii, etc. Toate aceste informații se regăsesc în manualul de brand oferit de agenția de marketing și vor putea fi implementate chiar și de persoane proaspăt angajate, câștigând astfel timp care ar fi fost folosit cu transferul de informații din momentul trainingului.

 

  1. Brandingul te ajută să atragi clienții ideali

După cum s-a menționat la punctul 4, oamenii se conectează cu branduri cu care împărtășesc aceleași valori. În cazul în care brandingul îți reprezintă în mod clar afacerea, vei avea mai multe șanse să atragi oamenii potriviți.

De exemplu, dacă deții o afacere care comercializează vinuri premium și dorești să atragi un client cu venituri peste medie, brandingul trebuie să fie aliniat cu calitatea produselor. Astfel, ai putea folosi ambalaje de calitate superioară, etichete luxoase care să impresioneze, o scurtă scrisoare de mulțumire din partea producătorului inclusă în colet, etc. Detaliile mici contează și chiar rămân în memoria clienților. 

 

  1. Pe termen lung, brandingul economisește bani

În cazul afacerilor mici, este important de urmărit fluxul banilor pentru a se putea stabili cu exactitate de unde vin și unde se duc. Chiar dacă la început pare o idee bună să se meargă pe cea mai ieftină soluție, fără un branding bine construit este posibil să nu fii mereu mulțumit și să faci mereu schimbări în identitatea brandului care te vor costa mai mult decât dacă ai fi apelat din prima la o agenție de marketing cu tarife aparent mai mari. Mai trebuie menționat faptul că schimbarea constantă a siglei, site-ului sau a graficii nu ajută deloc la fidelizarea clienților.

 

  1. Brandingul transmite încredere în afacerea ta

O identitate plăcută te face mândru de ea și implicit o vei distribui cu plăcere. Clienții tăi vor simți acest lucru și vor fi și mai tentați să aibă încredere în brandul tău deoarece transmiți entuziasm și siguranță de sine.

 

 

  1. Un branding bine stabilit îți va ușura considerabil prezentarea unor noi produse sau servicii

    Presupunând că ai deja un brand solid și implicit o bază de date de clienți loiali, îți va fi mult mai ușor să prezinți noi produse sau servicii. Clienții sau potențialii clienți sunt deja interesați de ce poți oferi și vor fi mult mai receptivi față de ce le vei propune în continuare.                                                                                                                                                                                                                                         Daca vrei sa citesti mai multe articole te invit pe Blog!                                                                                                                                                   Vrei sa discutam mai multe detalii despre marketingul companiei tale ?Atunci te invit  sa ne lasi o solicitare in sectiunea de contact a site-ului!                                                                                                                                                                                                          Portofoliul de clienti il gasesti aici!                                                                                                                                                                                Stiu ca vrei sa creezi un marketing eficient pentru compania ta asa ca te invit sa te abonezi la newsletterul nostru !

Similar Posts