Zece moduri prin care brandingul îți ajută afacerea
Înainte de toate, hai să definim împreună brandingul. Ne putem referi la acest concept ca fiind o practică de marketing în care afacerea ta primește o identitate (un nume, un design un logo, etc) care sunt unice și automat nu se regăsesc în altă parte. Brandingul este modul în care ești perceput, te distingi de competiție și clarifici clientului faptul că afacerea ta este mai bună decât concurența.
Astfel, putem considera că în mintea cumpărătorului se construiește un profil al afacerii tale compus din siglă și elemente de identitate vizuală, tonul vocii, modalitatea de adresare, experiența avută în comunicarea cu afacerea ta, etc.
1 Brandingul face ca identitatea afacerii tale să fie recunoscută instant
Acesta este probabil cel mai important impact al brandingului asupra unei afaceri, momentul în care unul sau mai multe elemente care au construit profilul afacerii îl fac pe client să-și aducă instant aminte de tine, adesea fără a vedea în scris numele brandului care s-a creat. De cele mai multe ori, logo-ul declanșează instant această recunoaștere, acesta fiind și motivul pentru care trebuie să fie atrăgător, ilustrat în culori corelate cu brandul (de exemplu albastrul transmite seriozitate și este principala alegere în cazul brandurilor de top), ușor de memorat dar mai ales de identificat.
2 Brandingul crește valoarea afacerii tale
Brandingul este critic atunci când încerci să construiești o afacere sustenabilă pe termen lung. Un brand bine construit și poziționat potențează produsele sau serviciile deoarece aduce extra valoare companiei în raport cu ceilalți competitori, mai ales dacă aceștia nu se diferențiază cu mare lucru, copiindu-se unii pe alții fără a inova sau apelând la un stil de comunicare care nu aderă la emoțiile clienților. Un alt avantaj adiacent ar fi că atunci când vei dori să dezvolți un brand secundar, te poți folosi de cel existent pentru a-i da valoare și implicit îl vei valida mai rapid în ochii clienților.
3 Brandingul îți aduce mereu noi clienți
Un branding eficient presupune deja că afacerea ta a lăsat deja o impresie puternică în rândul consumatorilor și este foarte probabil ca aceștia să revină, să te recomande sau să construiască și alte legături comerciale cu tine datorită familiarității și fiabilității pe care le-ai transmis până în prezent.
4 Brandingul stabilește încredere
Un aspect impecabil și un brand eficient te ajută să stabilești o relație de încredere cu consumatorii, clienții sau potențialii clienți, relație de încredere care ulterior îi va aduce pe majoritatea prin pâlnia de vânzare, către punctul de achiziție.
5 Brandingul crește satisfacția angajaților și dezvoltă mândria de a lucra pentru tine
Atunci când afacerea ta este puternică, stabilă și bine privită, angajații se vor simți mândri și vor mai determinați să lucreze pentru tine. Așadar, asocierea cu o marcă de renume îi va face să se simtă foarte apreciați de prieteni și familie. Încurajează-i oferindu-le obiecte promoționale sau, dacă e posibil, câteva din produsele sau serviciile pe care le comercializezi. Cu siguranță vor vorbi cu mare plăcere despre afacerea ta.
6 Brandingul te ajută să te promovezi prin publicitate
Publicitatea este indispensabilă oricărui business iar strategiile alese trebuie să reflecte direct brandul tău, precum și modul în care dorești să fii perceput de către public. O agenție de marketing va ști mereu care sunt tehnicile și canalele potrivite pentru a disemina mesajele într-un mod profesional și atrăgător, care să se potrivească cu obiectivele afacerii tale.
7 Un brand consacrat atrage instant cumpărătorii
Cu toții știm că există branduri cu care este cool să te asociezi, gen: Apple, Gucci, Burberry și altele la fel de prestigioase. Asocierea cu aceste branduri consacrate îi validează adesea pe clienți care le vor dori produsele în mod constant, pentru că știu că sunt premium și că au caracteristici unice, care îi vor face să se delimiteze de cei care cumpără produse accesibile și cu caracteristici comune.
8 Brandingul influențează cumpărătorul
O afacere cu un branding bine definit influențează cumpărătorul mult mai eficient decât o afacere cu un branding slab conturat. Poveștile din spatele produselor, comunicarea eficientă și prezența constantă în online adaugă o aură de atractivitate pe care produsele fără marcă nu o au. Acest lucru îi face pe cumpărători să aleagă mărci consacrate în loc de produse fără marcă. E ca și cum ar vedea o figură familiară într-o mare de necunoscuți.
9 Cumpărătorii se identifică într-un anumit fel și caută produse care validează acestă proiecție
Fiecare potențial client are proiectată în minte o anumită imagine despre sine. În momentul în care acesta face o achiziție, își dorește ca și serviciile sau produsele să se potrivească cu acea imagine. Pentru asta, mărcile trebuie să-și înțeleagă publicul țintă și să creeze un avatar de client care să targeteze exact tipul de public pe care și-l doresc să-l atragă.
10 Brandingul crește loialitatea
Afacerile care oferă clienților beneficii suplimentare pentru a cumpăra constant își câștigă încrederea și loialitatea. Orice afacere aflată la început ar trebui să urmărească dezvoltarea acestui sentiment de loialitate în rândul consumatorilor. Oamenii vizitează în mod regulat business-uri care le încurajează reîntoarcerea prin oferirea continuă de reduceri și beneficii suplimentare. Acest sentiment de loialitate este atins mult mai eficient de un brand bine conturat.
Concluzie
Brandingul a devenit fără doar și poate o parte esențială a oricărei afaceri, mari sau mici, ajutând-o să își transmită ideile și punctele de vedere către lume și, de asemenea, să se conecteze cu potențialii clienți. Așadar, putem concluziona că un brand bine construit poate propulsa toate aceste mesaje la mult mai mulți cumpărători, fapt ce contribuie din plin la creșterea vânzărilor.
Daca vrei sa citesti mai multe articole te invit pe Blog!
Vrei sa discutam mai multe detalii despre marketingul companiei tale ?
Atunci te invit sa ne lasi o solicitare in sectiunea de contact a site-ului!
Portofoliul de clienti il gasesti aici!
Stiu ca vrei sa creezi un marketing eficient pentru compania ta asa ca te invit sa te abonezi la newsletterul nostru !